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Erschienen am 28.1.2022
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Besprechungen
“Kateryna Kasper ist eine der seltenen Sopranistinnen, der man lange und lange zuhören kann, deren Stimme man nicht müde wird: Sie singt immer richtig auf dem Atem, spürt den vertonten Empfingen nach, lässt ihren tonschönen Sopran frei fluten und aufleuchten, kann die Höhen ganz leicht ansetzen, besticht durch genaue Artikulation und die Hervorhebung sinnbetonender Wörter (…) Immer überzeugt ihr Geschmack, die Eleganz der Tongebung, die sorgfältige Ausformung der Vokale und der reine Fluss der Stimme.“
Rainer W. Janka – www.klassik-heute.de (01.07.2022)
“Soprano Kateryna Kasper’s sense of how to shape a rising phrase, her way of giving the voice a floating and weightless quality as it rises is just wonderful; Fanny’s “Achmed and Irza” is a great example of that. Her pacing of slow songs is remarkable, as in Fanny’s “Harfner” song (‘Wer sich der Einsamkeit ergibt’). Her dreamy to-die-for legato is on a level with Gundula Janowitz’s in Fanny’s “Vorwurf”.
The album is superbly documented. For those who want to get nerdy and spend a quiet evening exploring the Hellwig-Unruh numbers of Fanny Mendelssohn compositions, they’re all there. More importantly, the substantial programme essay examines the way the Mendelssohn siblings supported and influenced each other, with a lot of evidence from their letters to each other. Maybe it is not fanciful to see Fanny and Felix as one of the dream teams in the history of songwriting. This great double album certainly provides ample evidence for that assertion.”
Sebastian Scotney – www.theartsdesk.com
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Erschienen am 5. Oktober 2018 bei TYXart.
Aufgenommen an Richard Wagners Steinway von 1876 in der Villa Wahnfried, Bayreuth.
Besprechungen
“Musikalische Juwelen!” (FAZ, 14.01.2019)
“Geschichten aus fernen Zeiten und traumhaften Welten, die mit diesen Klängen eindrucksvoll lebendig werden.” (hr2-kultur)
“An unusual and yet fascinating assortment of songs.” (Classical Music Sentinel, 18.01.2019)
“Sie beginnt mit Liedern aus Modest Mussorgskis „Kinderstube“, [... die] Kasper mit natürlicher Komik intoniert [...]” (FAZ)
“Abwechslungsreich und tiefgehend” (hr2-kultur)
“Kateryna Kasper spielt ihr dramatisches Talent als Opernsängerin [...] voll aus” (hr2-kultur)
„virtuos wandlungsfähige[] Sängerin” (FAZ)
“[...] Kateryna Kasper’s voice has a range, character and temperament that easily slips into the various dramatis personae of these songs [...].” (Classical Music Sentinel)
“She is lively, expressive, nuanced and her articulation is keen and natural – characteristics that are applicable on everything she does on this disc.” (MusicWeb international, 01.2019)
“[...] she is a lovely story-teller.” (MusicWeb international)
“It is a wholly engrossing recital hat can be played straight through in one sitting without a sense of longwindedness.” (MusicWeb international)
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Live recording,
Oper Frankfurt/ OehmsClassics 2018/19
“Kateryna Kasper ’s Valencienne, glinting with colour, is as alluring as any I’ve heard on disc” (Opera, September 2019)
“[...] and here she turns in a reading of Valencienne’s role that is wholly captivating: beauty of tone, nuanced and charming.” (MusicWeb international)
“Kasper’s soprano has a smiling quality that gives the Pavilion duet the requisite glow.” (gramophone.co.uk)
“Sie werfen sich leidenschaftlich und mit viel Augenzwinkern ins Zeug und verstehen es, mit viel Stimmschönheit zu punkten.” (klassik.com)
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Live recording,
Oper Frankfurt/ OehmsClassics 2015/17
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Aufgenommen bei den Telemann-Festtagen Magdeburg 2014, erschienen im Dezember 2014 bei Deutsche Harmonia Mundi.
Bürgerkapitänsmusiken
Carl Philipp Emanuel Bach
„Hebt an, ihr Chöre der Freuden”
Oratorio der Kapitänsmusik 1780 für Soli, Chor und Orchester
Georg Philipp Telemann
„So kömmt die kühne Tapferkeit”
Serenata der Kapitänsmusik 1736 für Soli, Chor und Orchester
Kateryna Kasper, Jasmin Hörner – Sopran
Anne Bierwirth, Christian Rohrbach – Alt
Johannes Strauss, Christian Zenker – Tenor
Gotthold Schwarz, Andreas Wolf – Bass
La Stagione Frankfurt
Leitung: Michael Schneider
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Lance Ryan, Peter Marsh, Terje Stensvold, Jochen Schmeckenbecher, Magnús Baldvinsson, Meredith Arwady, Susan Bullock, Kateryna Kasper
Frankfurter Opern- und Museumsorchester
Sebastian Weigle
Live recording,
Oper Frankfurt/ OehmsClassics 2012